اغمای یورو ادامه خواهد یافت
نوشته شده توسط : hgu33

'فرانسوآ لكلرك' مشاور سابق بخش توسعه خبرگزاری فرانسه در تحلیلی كه در پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی ' آتلانتیكو' منتشر شد، اعلام كرد: آنچه در نشست بروكسل به اجبار و زیر فشار دولت های ایتالیا و اسپانیا و با حمایت دولت فرانسه مورد توافق قرار گرفت، جز یك درمان موقت نیست.

صندوق ثبات مالی اروپا و راهكارهای ثبات اقتصادی این قاره از این پس می توانند پس از تایید بانك مركزی اروپا بطور مستقیم سرمایه مورد نیاز را برای بانك ها تامین كرده و همچنین بدهی دولت را از طریق اوراق قرضه خریداری كنند.

این گروه شامل سه نهاد بزرگ مالی اروپا، نظارت مالی بیشتری نسبت به گذشته خواهند داشت و بطور كلی می توان گفت كه وظیفه نظارت نظام بانكی در حوزه یورو به بانك مركزی اروپا سپرده خواهد شد.

این در حالی است كه با اجرایی شدن این طرح، بازپرداخت بدهی های خصوصی در اولویت های پرداخت وام مكانیسم ثبات اروپا قرار نخواهد داشت و این امر بازار را به سرمایه گذاری در معاملات سهام و بازار اوراق قرضه ترغیب خواهد كرد.

لكلرك با اشاره به اینكه برای روشن شدن جزئیات تصمیم اخیر نشست بروكسل باید منتظر اجلاس وزرای اقتصاد و دارایی اتحادیه اروپا در نهم ژوئیه (19 تیرماه) ماند، افزود: در توافق سرانف مساله محدودیت منابع مالی صندوق ثبات مالی اروپا دیده نشده، در حالیكه در این طرح دسترسی بانك ها به منابع این صندوق را از طریق بانك مركزی اروپا تسریع می كند.

پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی 'لو نوولیست' نیز با بیان اینكه توافق بروكسل در صورت تاثیر سریع بر بحران كارساز خواهد بود، افزود: بازار اروپا و مقامات ایتالیا و اسپانیا منتظر راه حلی هستند كه در زمان كوتاهی به نتیجه برسد و طولانی شدن زمان می تواند این توافق را ناكام گذارد.

مترجمام ** 9053**1516





:: برچسب‌ها: قرمز , زمستان , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: